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Versione completa: ScummVM News!
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Max_R
Che schiappa che sono biggrin.gif
Attenderò la versione stabile allora.
Tsam
CITAZIONE (TheRuler @ 7 Jun 2011, 16:31) *
Tsammolino, provvedo subito. ;-)
news del supporto di LOL o news del supporto di LOL ITA+ENG?


Max, hai copiato i file su HD?
non credo che scummvm riconosca il gioco direttamente da CD.

devi avere questi file:

DOS CD

*.ADL
FILEDATA.FDT
*.PAK
*.TLK
kyra.dat

And the following directories:

ENG
FRE
GER


A questo punto direi totale: LOL ITA+ENG biggrin2a.gif ! Grazie!
TheRuler
Devo prima fare la richiesta di supporto al team. Speriamo chiudano il track in fretta.

Max, io installo da SEMPRE la svn, e non ho mai avuto un problema di compatibilita'/salvataggi/crash... MAI.
Fai una prova e poi dimmi: http://buildbot.scummvm.org/builds.html

Max_R
Funziona tongue.gif
TheRuler
CITAZIONE (TheRuler @ 8 Jun 2011, 10:03) *
Devo prima fare la richiesta di supporto al team.



Fatto.
asterix777
Piccolo update.
http://www.scummvm.org/news/20110712/
Happiest
No, it's not Tolkien's Ring, it's the Ringworld. Join Quinn, Miranda, and Seeker-of-Vengeance as they seek to unravel the mysteries of the Ringworld and find a way to stop the insane Kzinti Patriarch.

The ScummVM Team is pleased to announce support for Ringworld: Revenge of the Patriarch. So grab your copy of the DOS Floppy or CD (original CD release/First Wave re-release), start playing in the latest daily build of ScummVM, and help us with the testing while enjoying this classic science fiction adventure.

Of course, all bugs should be reported to our bug tracker. For further information, check out the bug submission guidelines.

Good luck finding the elusive stasis boxes.

TheRuler
Nella daily build, sotto le impostazioni grafiche, ci ritroviamo una simpatica nuova opzione che permette di abilitare a piacimento l'Undither EGA (feature implementata comunque gia' da qualche tempo) nei giochi SCI.

Alpobemp
CITAZIONE (TheRuler @ 26 Oct 2011, 09:54) *
Nella daily build, sotto le impostazioni grafiche, ci ritroviamo una simpatica nuova opzione che permette di abilitare a piacimento l'Undither EGA (feature implementata comunque gia' da qualche tempo) nei giochi SCI.


Sarebbe interessante vedere la stessa schermata al meglio dei filtri di dosbox.

Ciao,
Alberto
TheRuler
Ho trovato l'esempio di un errore della feature (con filtro 4x advmame). A volte non rimuove il dither (lo fa al volo) sui bitmap:

Diabolik
azz.. addirittura te lo giochi in tedesco.

Scusate........ ma Cruise 4 a Corpse per pc funziona sullo scummVm ?
Happiest
CITAZIONE (Diabolik @ 27 Oct 2011, 13:10) *
azz.. addirittura te lo giochi in tedesco.

Scusate........ ma Cruise 4 a Corpse per pc funziona sullo scummVm ?


Sì!
TheRuler
CITAZIONE (Diabolik @ 27 Oct 2011, 13:10) *
azz.. addirittura te lo giochi in tedesco.


beh, no. E' uno shot che ho trovato sul forum di scummvm.
Tsam
Fuori la versione del decimo anniversario: http://scummvm.org/news/20111111/

ciao
tsam
Happiest
Qualcuno potrebbe cortesemente tradurre ?


The developers of ScummVM are pleased to announce that as of today, the classic game Beneath A Steel Sky has full support for James Woodcock's Music Enhancement Project within the latest daily build. The project started way back in January 2006 as James Woodcock committed himself to use the original MIDI files from various Point and Click Adventure titles, creating enhanced versions using modern MIDI equipment. He has already released the Simon the Sorcerer, Discworld and Inherit the Earth versions and can now add Beneath A Steel Sky to his completion list:

"I have tried very hard to remain faithful to the originals in respect to the excellent composers creations..." says James Woodcock, creator of the ScummVM Music Enhancement Project. He continues "...There has been a lot of support and interest from Beneath A Steel Sky fans, who have been monitoring its progress very carefully and it is with great pleasure I can finally play Beneath A Steel Sky using new versions of the original soundtrack with many thanks to the developers of ScummVM for all their hard work in making this feature possible".

James uses the Yamaha Tyros4 keyboard hooked up to his computer via USB and after going through various tweaking, recording and editing, a finalised music track is born.

You can download the enhanced soundtrack from James' Beneath A Steel Sky page, where instructions are also included. You can follow and show your support for James on both Twitter and Facebook.
Syxtem
Beh, in soldoni...
Un tizio ha creato delle versioni moderne (e quindi presumibilmente di miglior qualità) delle vecchie canzoni midi di avventure grafiche (che si possono scaricare dal suo sito). In particolare ha rifatto i brani di Beneath a Steel Sky. I tizi dello ScummVM hanno aggiunto nello ScummVM la possibilità di giocare al gioco usando questa nuova colonna sonora migliorata.
Happiest
Grazie! 53.gif 53.gif
TheRuler
Fiato alle trombe. Dopo un lunghissimo ed estenuente dibattito sul integrare si/integrare no, è stato deciso di continuare lo sviluppo del motore Kyra, aggiungendo niente popò di meno che EYE OF THE BEHOLDER 1 e 2!!!

https://github.com/wjp/scummvm/tree/eob
DK
Bene, possiamo tenerci pronti con la traduzione allora biggrin2a.gif
The Ancient One
CITAZIONE (DK @ 3 Dec 2011, 09:49) *
Bene, possiamo tenerci pronti con la traduzione allora biggrin2a.gif

Coraggio, è la volta buona che la facciamo questa.

Eye of Beholder è uno dei giochi a cui sono più legato.
Quando vuoi, io ci sono (finito con UU).

Grazie a Rullo per la segnalazione! n5.gif

Glorifindel
Segnalo questo interessantissimo ed articolato articolo di Ars Technica sulla storia di ScummVM:

http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01...aming-alive.ars
Happiest
The ScummVM Team is pleased to announce ScummVM 1.4.1, a maintenance only release that fixes several bugs in 1.4.0.

The most notable changes in this release are:

•Support for the Beneath a Steel Sky Enhanced Soundtrack by James Woodcock
•Slight graphical improvement for the PlayStation version of Broken Sword 2
•Several bugfixes for Lands of Lore
•More logical sound settings for SCI games
•A fixed crash in the VGA version of Quest for Glory 1
The full list of changes can be found in the release notes and the release binaries for many platforms are located on our downloads page.

Enjoy!

TheRuler
Dopo la news, altri interessanti sviluppi!

direttamente dalla mailing list scummvm:

CITAZIONE
Hi team,

I just finished replaying my debug version of Dreamweb from start to end and I didn't encounter (ie notice blush.gif ) a single glitch.
So congrats to everyone who has touched the code base
I think this one is ripe for user testing, what do you think?

Cheers,
Bertrand
TheRuler
Ho provato la build odierna svn e vi confermo che eob1, eob2 e dreamweb funzionano alla grande!
Per Eob hanno addirittura implementato l'import dei salvataggi originali!
METAFISICO!
Micartu
Traduzione, traduzione? Quella di Eob 1+2 è in ballo da tantissimo. Anche jsbrigo ricordo era interessato. E poi è un progetto veloce il testo dei due giochi sarebbe ben poco.
The Ancient One
CITAZIONE (Micartu @ 5 Mar 2012, 00:41) *
Traduzione, traduzione? Quella di Eob 1+2 è in ballo da tantissimo. Anche jsbrigo ricordo era interessato. E poi è un progetto veloce il testo dei due giochi sarebbe ben poco.

Quando abbiamo concluso le cose in ponte (o, almeno, qualcuno di esse) io ci sono nella maniera più completa!
TheRuler
Un paio di mesetti ed il supporto sarà ufficiale.
Ci organizziamo? ;-)

Consideriamo il fatto che 10-15 giorni prima dell'uscita ci sarà il fermo dello sviluppo.

CITAZIONE
Dreamweb / EOB1+2


Hello

The aforementioned games have been added for some time now in the tree. It seems that all three are in a pretty good shape.
Perhaps it's time to announce them as supported, and ask for playtesting? This is a good time to do it if we want to include
them in ScummVM 1.5.0, which is less than 2 months away now

Regards
Filippos
Micartu
Io ci sto, stiamo per rilasciare kq2, il progetto x va a gonfie vele, eob1 e 2 sono pochissimo testo... Io ci sono! Mancano i tools, però dk mi diceva che era a buon punto.
TheRuler
Direttamente dalla newsletter pubblica di Scummvm la proposta di Dario Scarpa di ZODIAC al Team:
Hello scummvm people,
I write as client programmer for the Zodiac digital delivery platform
(http://www.zodiac-store.com).
We included scummvm into our software client distribution, so I'm
posting a message here (as adviced on #scummvm some time ago) to be
sure that we
- have done nothing against the license
- have included scummvm in a way that doesn't make anyone here unhappy

Let's go to the relevant info:
- your latest scummvm win32 binary distribution, extracted and
unaltered (license files etc), has been included under a
"extras\scummvm" subdirectory of the client installation folder. Of
course the plan is to always include the latest scummvm in future
releases (this should be the advantage of not packaging scummvm with
the specific games, as done elsewhere)
- we package the games with a config file, and giving the user, from
the Zodiac GUI, the option to change some basic settings or to open
the config file for edit. The "Play" button launches scummvm straight
into the game, using the config file.
- in the "about box", I added a "powered by ScummVM"

Some screenshots to give you the idea:

BASS downloading:
http://client.zodiac-store.com/_helpdesk/s...downloading.jpg
BASS settings panel:
http://client.zodiac-store.com/_helpdesk/s...ASSsettings.jpg
BASS launched from the client:
http://client.zodiac-store.com/_helpdesk/s...BASSrunning.jpg
the about box: http://client.zodiac-store.com/_helpdesk/s...zodiacAbout.jpg
BASS launched from an unreleased Linux build of the client:
http://client.zodiac-store.com/_helpdesk/s...acBASSlinux.jpg

We'd like to package the freely redistributable scummvm games in the
near future, after checking the individual licences.
The software is written in QT, so it's easily portable (in fact, i
already tested a Linux build, and in that case the client runs the
"system" scummvm, but I think it's better to provide a "ready to go"
solution for Windows user). Hopefully, someday, public and supported
versions for Linux and Mac will be available.

If someone is interested in trying the software/checking the scummvm
integration, here's the download link:

http://client.zodiac-store.com/ZodiacSetup.exe
(no-install version available too: http://client.zodiac-store.com/Zodiac.zip)

I made a test account so you don't have to subscribe to try it, and I
included BASS (not available yet through the site) to the account:
username (shown as "e-mail address" in the client, 'cause normally
that's the username) and password are both "scummvm".

Thanks for your time (and for scummvm, of course! )

Bye,

Dario Scarpa
Tsam
Sapevo di questo passaggio e spero vada in porto presto blush.gif
TheRuler
Dreamweb ufficialmente supportato!

CITAZIONE
May 2, 2012: Nightmares of a Bartender
Posted by Strangerke

Water, water, every where, nor any drop to drink...

Euh... No, not this nightmare: you're Ryan, a bartender who can't sleep peacefully for months because of weird dreams and nightmares. During one of those, a monk suggests you become the deliverer who would keep the Dreamweb safe by killing its enemies.

The ScummVM Team is proud to announce that Dreamweb is now playable in ScummVM using the latest daily builds, and ready for testing.

Please post any bugs you find in the bugtracker, following our bug submission guidelines. Any screenshots of your playthrough is welcome.
The Ancient One
Fantastico!
Tsam
Uscita la versione 1.5

CITAZIONE
Little Red Riding Hood looking over at her grandmother's latest install of ScummVM, noting the update to version 1.5.0 and asked "My what a lot of games you now support". "All the better to entertain you with my dear!" responded the curiously grinning relative.

We all love to feast on the most sumptuous of gaming titles and our latest release will fulfil your craving for even more classic point and click adventures.

Version 1.5.0 adds support for Once Upon A Time: Little Red Riding Hood and the following titles:

Backyard Baseball 2003
Blue Force
Darby the Dragon
Dreamweb
Geisha
Gregory and the Hot Air Balloon
Magic Tales: Liam Finds a Story
Sleeping Cub's Test of Courage
Soltys
The Princess and the Crab
As always, there are many more new features; you can find the full list in our release notes and the release itself on our downloads page.

Enjoy and hopefully you won't find the big bad wolf who is sure to give you a byte!
The Ancient One
n5.gif

Brindisi a ScummVM!
TheRuler
Il progetto di miglioramento delle musiche aggiunge colpo su colpo.

Aggiunto 7th guest ed un Touchè quasi completato.


per la fiera dei sideproject, anche il builder per la versione DOS Talkie di MI1 è pronto: http://gratissaugen.de/ultimatetalkies/monkey1.html
The Ancient One
CITAZIONE (TheRuler @ 28 Aug 2012, 19:14) *
Aggiunto 7th guest ed un Touchè quasi completato.

Wow!
Questi di ScummVM non si fanno mancare niente!
TheRuler
Dalla newsletter di oggi:

Aggiunto supporto per l'engine di Tony Tough.

CITAZIONE
Hi all,

The cat's finally out the bag. We've been working behind the scenes on converting another game we've obtained source code for. This time, it's for Tony Tough and the Night of the Roasted Moths, a rather fun game in the style of Monkey Island, if a tad difficult and bizarre at times. This uses a custom engine called 'MPAL'. This is also the second engine to use our coroutine code - the original code has been extensively refactored to use it, just as we did for the Tinsel engine.

As has been mentioned by fuzzie in the pull request, the game is in a pretty solid state. There are still a few minor glitches remaining, but nothing particularly serious. We've discussed it internally, and have decided to go ahead with the pull request now. Strangerke has created a new wiki page for the game at http://wiki.scummvm.org/index.php/Tony
We'll shortly also have a TODO page to list any remaining issues that we currently know about.

Special thanks go to Strangerke for all the work on securing our access to the original source code. As part of this, the full game will shortly be available for purchase at Dotemu. Thanks also go to Fuzzie for lots of last minute bug fixes and cleaning up the code. And to the other developers of the team who made the occasional commits.

DreamMaster.
TheRuler
Nuovo engine per nuovo gioco, stile Myst (mai sentito).

CITAZIONE
Hello all,

I've now started a pull request for the 'pegasus' engine supporting
"The Journeyman Project: Pegasus Prime". It's a first-person time
travel game similar to Myst/Riven but with an actual inventory.

Much thanks to the guys at Presto Studios for providing the source
code for the game. Without them, none of this would be possible.

The Macintosh version of the game is completable (both full and demo)
with only one missing feature (ability to set video rate). More
information is available at
http://wiki.scummvm.org/index.php/Pegasus#TODO

I've provided more details on the pull request page:
https://github.com/scummvm/scummvm/pull/275

I'll have a version of the demo ready for upload soon that won't
require StuffIt to unpack.

-Matt
Tsam
Ma il supporto ai motori non implica che siano giocabili, giusto? C'è ancora del lavoro da fare da quanto ho capito.
TheRuler
Esattamente. I motori entrano nel progetto una volta acquisito il sorgente o nel caso contrario quando, grazie al reverse engineering, raggiunge uno stadio sufficientemente maturo.

Diciamo che quando i detentori del copyright cedono i sorgenti, il più è fatto ed è ragionevole pensare che il supporto del gioco avvenga a breve.
TheRuler
Tony tough è già funzionante. L'ho già provato e sembra perfetto.
Io ho la versione localizzata Italiana presa su una rivista qualche anno fa. Qualcuno di voi ha la versione in inglese?
Tsam
Versione cd di Flight of The Amazon Queen: http://www.oldgamesitalia.net/content/scummvm-ama-litalia
TheRuler
CITAZIONE (Tsam @ 19 Oct 2012, 10:26) *
Versione cd di Flight of The Amazon Queen: http://www.oldgamesitalia.net/content/scummvm-ama-litalia


Alla faccia! finalmente.
la lungaggine della burocrazia...
Capo
Il gioco è scaricabile gratis in italiano con Zodiac da mesi.
asterix777
CITAZIONE (Capo @ 19 Oct 2012, 17:33) *
Il gioco è scaricabile gratis in italiano con Zodiac da mesi.

In realtà lo era di fatto da ancora prima, ad esempio da questa pagina (con indirizzo modificato rispetto a quello originario e i cui link per il dl sono attualmente down):
http://www.teriografia.org/archivi/amazonqueen/fotaq.html
In questa stessa pagina si precisa come l'autore abbia sin dal 2005 reso freeware il titolo, e non solo nella versione Scumm ma anche riguardo agli eseguibili.
Mi domando se la licenza riguardasse la sola versione inglese (doppiaggio e sub), escludendo le altre, cosicchè la versione italiana sarebbe stata solo ora autorizzata ufficialmente con la notizia del sito Scumm.
Nel contempo, pur essendo Passfield l'unico titolare dei diritti sul gioco, mi chiedo se lo sia anche delle varie traduzioni e se sia in grado di autorizzare pure quelle.
Comunque, resta di fatto che il dl del gioco avveniva liberamente già da un po' di tempo (forse mancava solo una sorta di ufficialità).

Nota: mentre sulla scatola la data del gioco è 1995 ( http://www.oldgamesitalia.net/museo/90-Fli...0Amazon%20Queen ), sul suo sito Passfield lo dà del 1994: http://www.passfieldgames.com/Passfield_Ga...ameography.html
TheRuler
Essendo inscritto alla mailing list degli sviluppatori, mi sono gustato in queste ultime due settimane un interessante dibattito, molto infuocato a dire la verità, sulla possibilità di inserire in scummvm giochi come Myst3.
Il motore di Myst3 è già in avanzato stato di "composizione" (la battuta sarebbe venuta meglio col motore di Grim Fandango, ma tant'è) e sicuramente vedrà la luce. Il discorso sembra essersi spostato su quale dei due progetti lo accolga meglio: Scummvm o Residual.

Riporto l'ultimo passaggio:

CITAZIONE
On Wed, Jan 2, 2013 at 7:44 PM, Johannes Schickel <lordhoto@gmail.com> wrote:

As I get the situation Pawel and Bastien would like to keep Myst 3 in
Residual. Also Bastien suggests that such games with a 360 degree view
(or panorama view) should generally be added into Residual. Pawel seems
to favor that idea too. I also think that's a solid solution.


I agree that this is a good idea for games like Myst 3 that have additional effects and utilize the graphics card heavily, as Bastien explained.

The ring games (including Cryo games and Arxel Tribe games) are basically a "no 3D cheat", in which screen scrolling is done so that it resembles a 3D environment (by using a simple pixel projection algorithm). Basically, they are static first person view games, like Myst, Riven, The Return to Zork and The 7th Guest, with an added screen scroll effect.

There are no additional technical requirements to include them in ScummVM. So, since we do have first person view games that don't use 3D, I don't see why we can't include these specific ones, where no additional 3D is involved. So, in my opinion, these games are more fitting for ScummVM than ResidualVM. ResidualVM is more fitting for real 3D games, like Gabriel Knight 3, Syberia, Normality, Discworld Noir, the 3D Text Murphy games... there are so many REAL 3D games that will benefit from the 3D functionality, so I don't see why games with a clever scrolling effect would fit in there.

Regards
Filippos
redice
La cosa più semplice (e più gradita secondo me) sarebbe far confluire ResidualVM dentro ScummVM, così si risolverebbero tutti i problemi sul nascere, oltre che ad avere un solo sistema da mantenere e portare sulle varie piattaforme.
Gharlic
Infatti. La divisione aveva senso all'epoca della nascita, quando scummvm faceva girare solo motore scumm. Ma ora supporta cani e porci, perché tenerli ancora divisi?
redice
Secondo me (pura supposizione) il tizio che ha lavorato al ResidualVM inizialmente deve aver contattato quelli dello ScummVM e deve essersi in qualche modo sentito dire "no, non interessa" e quindi ha iniziato da solo il lavoro. Per poi alla fine ricevere aiuti da quelli che si sono accorti che era fattibile farlo e che era un buona idea andare avanti.

Gharlic
Se non ricordo male, ai tempi quelli di scummvm non avevano intenzione di allargare il supporto agli altri motori e così il grime non potette essere incluso. Mi pare fosse andata così. E ciò giustifica la tua supposizione.
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